Olyan vagy, mint egy hópehely. Egyedi, megismételhetetlen és fantasztikus.

Mi is tulajdonképpen a meditáció? A meditáció jelenlét, ahol megszűnik minden, csak az Itt és Most van. Valódi jelentése: jelen levés a cselekvésekben. A valódi meditáció, amikor becsukod a szemed, hagyod, hogy az elméd lecsendesedjen és a gondolatok eltűnnek. Ilyenkor nincs semmilyen belső kép, magának a meditációnak nincs belső képe. 

Amikor rászánod magad, hogy kipróbálod, vagy akár már most tudod, hogy az életed részévé szeretnéd tenni és elkezded keresni a számodra megfelelőt, rá fogsz jönni, hogy rengeteg a kínálat. Egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál, csak más. Más élményt nyújt, másként és máshová vezet, más lesz amit kapsz tőle, de a lényeg a folyamatosságban van.

Ha még nem vagy gyakorlott meditáló, akkor érdemes odafigyelni azokra a körülményekre, amik közepette próbálnál ellazulni. Keress egy csendes helyet, hidd el, még így is zakatolni fognak a gondolataid, legalább a környezet legyen csendes, ami körülvesz. Ha folyton elkalandoznak a gondolataid az elején, ne legyél frusztrált, nyugtalan, ez egy folyamat, de kellő gyakorlással menni fog, ez elején légy türelmes önmagaddal.
Szóval, ha megvan a távoli, csendes zug, ahol elindulnál erre a belső utazásra, akkor keresd meg a tested számára legkényelmesebb pozíciót. Vannak irányzatok, melyek beszabályozzák a testhelyzetet, csak egyenes derékkal, lótuszülésben, kezed a térden tenyérrel felfelé vagy éppen összeérintve a mutató és a nagyujjadat. Azonban ha még nagyon az elején vagy, és ezt számodra cseppet sem kényelmes, akkor keress magadnak más pozíciót. Egyre figyelj, ha azt választod, hogy lefekszel és elég fáradtnak érzed magad, akkor hamar az álmok birodalmában köthetsz ki. Persze, ez nem baj, csak éppen nem meditáció :)

Amikor megvan a kényelmes testhelyzeted, amiben tényleg el tudod lazítani a testedet, akkor kezd el figyelni a légzésedet. Belégzés és kilégzés. Belégzés, amit felvált a kilégzés és kilégzés, amit felvált a belégzés. Csak figyeld, ahogyan áramlik a levegő és ennek hatására egyre nyugodtabbá válik a légzésed, lelassul a szívverésed és máris egy csendesebb, nyugodtabb világban találod magad, ahol az összpontosítás is könnyebben megy. Hurrá, megvan az első sikerélmény :)

A valódi meditációt elérni nem kis munka és sokan fel is adják az elején. Ezért érdemes először vezetett meditációt választani, legalább addig, amíg a minket körülvevő zajországból meglesz a kijárat. A vezetett meditáció nagyon hasznos tud lenni, mert tanít és vezet. Képes eljuttatni a mindennapok zűrzavarából egy olyan helyszínre, ahol azt érezzük, letehetjük a terheinket, megpihenhetünk, ahol megtaláljuk azt a békét, amit oly sokan áhítunk. Lelkünk által vágyott tájak, minket támogató emberek kísérhetnek belső utazásunk során, felidézve illatokat, megcsodálva a színek ragyogását, előhozva régen elfeledett, de számunkra oly kedves emlékeket.

 

Hamarosan jelentkezek még információkkal a meditációval kapcsolatos trükkökről, valamint csodás hatásait illetően is, de addig is szeretettel várlak vezetett meditációimon. Legyen szó egyéni vagy csoportos alkalomról (bővebben a Tanfolyamok, meditációk menüpontban olvashatsz még).
A csoportos eseményekről legkönnyebben ebben a facebook csoportban találsz meghívót:
https://www.facebook.com/groups/1484404755201317/

Várlak szeretettel!